Od excelových tabulek a papírů k centrální evropské databázi

Do interní komunikace Bosch Thermotechnik  jsme implementovali online aplikaci www.myservice.biz, díky které vznikl centrální registr dat pro evropské země. Chaotickou komunikaci s tisíci papírů s excelovými tabulkami nahradila komplexní automatizace.

Řada roztříštěných evidencí dodaných kotlů a tepelných čerpadel, zmatek v evidenci klientů i jejich požadavcích na servis, údržbu či prodloužení záruky, chaos místo přehledu servisních partnerů – to byl výchozí stav, kdy se na nás obrátila společnost Bosch Thermotechnik a vznesla jasný požadavek: vnést do evidence systém a řád, maximálně urychlit a zefektivnit práci a sjednotit komunikaci v jednotlivých zemích střední a východní Evropy. Pracovníci jednotlivých divizí firmy tehdy tvořili evidenci výhradně pomocí excelových tabulek, kolujících v různých verzích mezi jednotlivými pracovníky Bosche. Záruční opravy a jejich vyúčtování mezi firmou a jejími servisními partnery bylo v té tobě řešeno pomalu, zastarale a offline, tedy „papírově“.

Aplikace Myservice.biz eviduje instalované tepelné zdroje na jednom místě

Implementovali jsme tedy internetovou aplikaci www.myservice.biz, která byla postupně nasazována v řadě evropských zemí, přičemž další kontinenty budou následovat. Vznikla tak jednotná datová struktura pro evidenci instalovaných zařízení, koncových uživatelů a jejich požadavků na servis. Komunikace mezi Boschem a servisními partnery probíhá nyní v rámci informačního systému TIS a výsledkem je rychlejší, plně elektronické zpracování vyúčtování záručních oprav. Bosch nyní využívá jeden datový sklad s údaji z celé Evropy, jehož součástí jsou centrální reportingové nástroje, umožňující globální vyhodnocování aktuálního stavu instalovaných zařízení, jejich spolehlivosti a poruchovosti, a také porovnávání kvality služeb servisních partnerů.